جستجوگر پیشرفته سایت



نکات مربوط به خرید گیتار

 

 

 

در صورتی که شما قصد خریدن یک گیتار خوب رادارید باید حتما با یک نفر آدمی که وارد هست بروید ولی در هر صورت یک سری نکات هست که باید در هنگام خرید گیتار به آن توجه کنید:

1- ابتدا شکل ظاهری گیتار را با دقت نگاه کنید که تا هیچ گونه لکه و یا خوردگی و خط و تو رفتگی وجود نداشته باشد مخصوصا در قسمت دسته گیتار

(جایی که گیتار در آن قسمت کوک میشود)هیچ گونه ترکی در داخل و یا خارج وجود نداشته باشد.
2-باید مطمئن بشوید که دسته گیتار کاملا صاف است و هیچ گونه تابی در آن وجود ندارد.
3- باید توجه کنید فرتهای گیتار( میله های آهنی که بصورت موازی در دسته گیتار قرار دارد و نتها را از هم جدا میکند) بصورت نوک تیز از طرفین بیرون زده نباشد

چون ممکن است دستتان در هنگام نواختن گیتار صدمه ببیند و همینطور باید توجه کنید که فرتها بطور کامل در دسته گیتار فرو رفته باشد.
4-باید توجه کنید که فاصله سیم گیتار تا دسته گیتار (فرت برد) کم باشد چون اگه بیش از حد باشد شما باید نیروی بیشتری را برای اینکه نتی را گرفته متحمل شوید.
5- مطمئن شوید سیمهای گیتار بروی هیچ فرتی صدایی مانند (گز) نداشته باشد برای این کار باید شما صدای 6 سیم را بروی تمام فرت برد امتحان کنید.
6-باید مطمئن شویدکه گیتار شما دارای طنین خوبی بوده و دارای حد اکثر صدا است.
7-با پشت دست به روی تمام قسمت های صفحه صدا بزنید اگر متوجه صدایی مانند صدای گز شدید آن گیتار خراب است و نباید خریداری شود.
8-باید توجه کنید که تیغه پل( تیغه سفید رنگی که در شکاف پل وارد شده و سیم گیتار بروی آن قرار دارد) کاملا عمود باشد چون در غیره اینصورت امکان شکسته

شدن پل گیتار وجود دارد.
9-توجه کنید که پل گیتار بطور کامل بروی بدنه گیتار چسبیده باشد و هیچ گونه درزی وجود نداشته باشد.
10- گیتارتان باید سبک باشد.
دوستان عزیز این نکاتی است که من خودم در هنگام خریدن گیتار رعایت میکنم پس باید توجه کنید که همه این نکات در گیتار رعایت شده باشد در غیره اینصورت من

به شما پیشنهاد میکنم که از خرید آن منصرف شوید. و هیچ وقت در خرید ساز عجله نکنید.اگه مبتدی هستی و میخواهید گیتاری خریداری کنید حداقل انتخاب شما باید

گیتار آریا Ak30 باشد و برای انتخاب سیم گیتار من سیم D Addario J50 را به شما پیشنهاد میکنم این گیتارو ژیشنهاد میکنم چون هم قیمت مناسبی داره و هم صدای

واقعا زیبایی داره و ضمانت نامه ی معتبر هم داره و بیشتر واسه پاپ بهتره.

تعداد بازديد : 265
مطالب مرتبط
آموزش ریتم رومبا در سبک فلامنکو
آکورد آهنگ صدای فریاد از حبیب ریتم: 6/8
آکورد آهنگ پناه از سامان جلیلی ریتم: 4/4
مضراب (پیک) در گیتار
پیدا کردن شکل آکورد برای گیتار
احساس اکورد و گام ها
تئوری موسیقی
تاریخچه گیتار
آموزش گرفتن آکورد های باره دار و نکنه های جالب برای بهتر شدن باره گیری
تبلچر چیست؟ و چگونه نت ها را از روی تبلچر بخوانیم؟
بخش نظرات
  1. در تاريخ 1395/05/02 ساعت 12:58
    سوشن گفت :

    سلام استاد عزیز به من گفتن گیتار منوئل رودریکز Manuel Rodriguez در چین ساخته میشه من هم در سایتهای خارجی سرچ کردم دیدم منوئل رودریکز Manuel Rodriguez چینی هستش ولی استادم میگه بخر اسپانیاییه !!!از طرفی بقیه فرشنده های گیتار میگن منوئل رودریکز Manuel Rodriguez خیلی کیفیتش پایین اومده چون منوئل رودریکز Manuel Rodriguez در چین تولید میشه میگن حتما استادت با وارد کننده این برند کار میکنه و درصد میگیره !!! و نمیدونم چه کنم میشه لطفا منو راهنمایی کنید در ضمن همه فروشندها منوئل رودریکز Manuel Rodriguez میگن ما نماینده اصلی هستیم در صورتی در سایت خود منوئل رودریکز Manuel Rodriguez ده تا شرکتو معرفی کرده که در ایران نمایندش هستن ! و قیمتها خیلی متفاوته !!!نمیدونم چه کنم گیج شدم میشه لطفا منو راهنمایی کنید ممنون میشم ازتون

    پاسخ : سلام دوست عزیز اگه تازه کاری که اصلا نیازی نیست یه گیتار گرون و مارک چون گیتار خوب و مارک گرفتن برای ابندی صداش باید حرفه ای باشی که بتونی صداشو خوب از اب دربیاری ، فروشنده ها راست میگن اگه استادت برات میخواد گیتار بیاره احتمال زیاد داره پورسانت میگیره ، این شماره من زنگ بزنید بگید که بگم چه مارکی بگیری09351064313


کد امنیتی رفرش